maanantai 26. syyskuuta 2011

Espoon rantamaraton (puolikas :)

Oi voi, nyt on taas jalat ihan jumissa eikä polvia voi koukistaa! Juoksin siis eilen elämäni toisen puolmaratonin Espoon rantamaratonilla. Metsään meni!

Pituus: 21,1 km
Aika: 2 h 25 min
Keskisyke: 164
Max syke: 178
Kulutetut kalorit: 1128

Tavoiteaika mulla oli 2 h 15 minuuttia, mutta jäin siitä ton 10 min. Paransin kuitenkin toukuussa jouksemastani puolikkaasta noin 11 min :) Lähdin ihan liian nopeesti juoksemaan. Jotenkin siinä porukan mukana alkuhuumassa oli vaan niin kiva juosta, että annoin mennä heti alusta asti. Lisäks luulin olevani paremmassa kunnossa, koska oon koko kesän juossut. Ilmeisesti kuitenkin viimeisen 3-4 viikon juoksemattomuus oli tehnyt jo tuhojaan.. :/

10 km kohdalla alko olla selvää, että en jaksa ainakaan samalla vauhdilla juosta loppu matkaa. 10 km oli taittunut 1 h 3 min ajassa, eli ihan sika paljon lujempaa kuin oon varmaan ikinä juossut! Siinä kohti mua alko pistää kylkeen ihan tajuttomasti ja oli pakko hidastaa, enkä sitten päässytkään enää takas rivakampaan vauhtiin. Useasti ton 10 km jälkeen ajattelin, että nyt mä kyllä keskeytän, olin niin poikki ja pisti niin paljon. En kuitenkaan keskeyttänyt, enkä edes alkanut kävellä (paitsi juomapisteillä muki kädessä) vaan hölökyttelin veren maku suussa loppuun asti. Thomas sanoi, kun se näki mut noin 5 min maaliin tulon jälkeen, että mä olin ihan sairaan näkönen, kalpea ku lakana! Ja pahalta musta kyllä tuntukin. Oikea työvoitto, että pääsin edes maaliin asti!!!

Harmittaa, että piti lähteä siinä alussa ahnehtimaan. Olis pitänyt vaan mennä omaa rauhallista tahtia ja kiristää sitten loppua kohti. No, ens kerralla sitte :) Tästä paskasta juoksusta ei voi taas muuta kuin parantaa, ja sovittiin heti Thomaksen kanssa, että mennään yhdessä juoksemaan ens kevään HCR :) On tää vaan kumma laji tää juokseminen! Eilen siinä juostessa ajattelin, että eiköhän mun harrastus pääty nyt tähän rääkkiin ja alan vaikka pelaamaan biljardia tai jotain muuta vähemmän kuluttavaa, mutta muutaman tunnin päästä on jo suunnittelemassa seuraavaa tapahtumaa ja miettimässä treeniohjelmaa :D




1 kommentti:

  1. Hei onnea maaliin pääsystä! :) Varmasti harmittaa, jos oma tavoiteaika ei toteutunutkaan. Silti tsemppasit hienosti, vaikka oli tuskallista puolet matkasta. Mä oon myös ajatellut, että ekan puolimaratonin (syksyllä 2012) tavoite olisi 2h15min, mutta oon kyllä tyytyväinen vaan jos pääsen maaliin, kun tällä hetkellä pelkkä 10km jaksaminenkin tuntuisi toooooosi hienolta.

    Tekipä hyvää lukea sun blogia, nyt alkaa taas juoksuinnostus nousta :).

    -izzie

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)