sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Uusia maisemia

Eilen lähdin vähän pidemmälle lenkille kuin mitä tässä viime aikoina nyt on tullut juostua. Olin ajatellut, että reitti olisi noin 13 km pitkä, mutta se olikin vain 12 km. Juoksin ihan uusissa maisemissa, mikä tuo välillä kivaa vaihtelua lenkkeilyyn. Juoksin koko matkan samalla rennolla vauhdilla ja tykkäsin kyllä kovin paljon :) Rupesinkin miettimään, että mikä pakko sitä on tehdä kaikenmaailman intervallilenkkejä ja muita kuvotuksia, kun tällanen rento ja tasanen meno on just sitä mistä mä tykkään. Mitä lisäarvoa sillä oikeestaan on mulle, jos pystynkin juoksemaan puolikkaan tietyssä ajassa? Eikö urheilemisen kuitenkin pitäis ensisijaisesti olla hauskaa? Kai se itsensä kiduttaminen ja aikarajojen asettaminen liittyy siiihen, että mä tarvitse tavotteita, että jaksan ylipäätään käydä juoksemassa :)

Lenkki 11.2.2012
Pituus: n. 12,1 km
Kesto: 1 h 25 min 41 s
Keskisyke: 160
Max syke: 171
Kulutetut kalorit: 846


Thomas osti mulle uudet vähän tyttömäisemmät juoksuhanskat :) Yksi juttu, jota oikeesti tarvitsisin olis jonkunlaiset korvaläpät. Mulla on kyllä ihan hyvä Haglöfsin juoksupipo, mutta se ei yltä tarpeeks alas korvien päälle, varsinkaan jos hiukset on korkeemmalla ponnarilla. Musta tuntuu, että kokoajan tuulee korviin :/

2 kommenttia:

  1. Sulla on aina ihania uusia juoksuvaatteita tai muita juoksuvälineitä :). Somat hanskat! Mä tykkään (tai tykkäsin, joskus MUINOIN kun vielä juoksin) pitää huivia juostessa. Tarpeeksi leveää huivia, että suojaa päätä ja korviakin.

    Millaisilla kengillä juokset talvella? Samoillako kuin kesällä?

    VastaaPoista
  2. Uudet vaatteet aina kummasti piristää juoksuharrastusta :D Mietin, että ostaisin sellasen naurettavan näkösen kypärämyssyn, mutta heijastinliivi näyttää jo niin hölmöltä, etten taida kehdata... :)

    Oon nyt juossut Niken GoreTex kengillä, jotka ostin alkutalvesta. En oo enää käyttänyt niitä irtonastoja, koska ne muutti askellusta ihan liikaa, eikä niitä toisaalta ole tarvinnut, kun ei ole jäätä. Viime kerralla juoksin kokeilun vuoksi iki-ihanilla Asicsen Gel-Nimbuksilla, jotka on siis mun "kesä-kegät", ja pito ei ollut ihan niin hyvä kuin Nikella, mutta askellus oli kevyempää.

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)