torstai 15. maaliskuuta 2012

Taas se alkaa..

.. nimittäin yrttien kasvatus :D Laiton jo reilu viikko sitten basilikan, herneet, sitruunamelissan ja chilit kasvamaan. Syvempää ruukkua jäi vielä odottelemaan porkkana ja retiisi :) Kasvihuone on keskellä keittiötä, koska ulkona on vielä liian kylmä ja pelkäänpä, että herneeneversot kasvaa liian pitkiksi kasvihuoneeseen, ennen kuin ne voi siirtää ulos! Olen lukenut, että basilikaa pitää pienestä pitäen latvoa, jotta varret tuuheutuu. Viime vuonnahan en latvonut ja varret oli tosiaan ihan suoria, ilman ainootakaan sivuhaaraa, vaikka ihan hyvä sato tuli silloinkin :)

Herneenverso

Basilika


4 kommenttia:

  1. Ahaa.. Sielläkin kasvatellaan.
    Itsellä Basilika, Oregano sekä pirusti eri chilejä kasvamassa.
    Mukava harrastus kun ei tarvitse joka päivä olla kimpussa. :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon pienestä pitäen aina istutellut kevään tullen äidin kukkapenkkeihin vaikka mitä! Kerrankin oli kurpitsoita tulemassa ja kerkesin jo ennen sadon valmistumista "myydä" ne kaikki sukulaisille. Tietenkin siinä kävi niin, että vaan yks kurpitsa kehittyi ja sekin oli halkaisijaltaan noin 5 cm :D

    Viime vuonna mun chilit alko kasvamaan vasta kuukauden päästä kylvöstä eikä koskaan tuottaneet satoa. Tällä kertaa niistä on nyt jo viikossa pienet alut esillä. Oregano vois kanssa olla kiva, ja rosmariinia oon ajatellut myös. Pitäis vaan vaivautua hakemaan toisiinsa jäätyneet ruukut sisälle sulamaan tuolta parvekkeelta :)

    VastaaPoista
  3. Hih! Muistan sun viime vuotiset basilikan taimet :> ja mitä niitä oli. Me ei olla vielä laitettu ku chilit vasta.

    VastaaPoista
  4. Tänä vuonna mä oonkin ihan tosi ajoissa, jotta kaikki kerkee kasvaa kunnolla :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)