tiistai 23. elokuuta 2011

Asuntostressiä

Me ollaan nyt Thomaksen kanssa asuttu mun vanhempien luona siitä asti, kun Thomas loppukeväästä tuli takas vuoden mittasesta vaihdosta Lontoosta. Toisaalta on ollut kiva asua Hotel Mamassa: rahaa on ollut kaiken maailman turhuuksiin, pyykkipalvelu toimii ja ruoka on usein valmiin pöydässä kun tuun töistä... Toisaalta, kun on jo neljä-viis vuotta kerennyt asumaan omillaan, ärsyttää monet pikku jutut täällä kotona ihan sikana. Esimerkiks se, kun teen ison satsin ruokaa, katoaa se päivässä vanhempien, veljien ja siskojen suuhun, kun omassa kodissa siitä ois syönyt monta päivää!

Me ollaan kateltu sopivia vuokra-asuntoja tässä kuukauden päivät kohta ja mua kauhistuttaa miten korkeelle vuokrat on Helsingissä noussut jo tänäkin aikana, mikä ollaan asuttu vanhemmilla! Eihän tossa oo enää mitään järkeä. Mä oon just lopettamassa töissä (olisko 5 työvuoroa jäljellä), ja Thomas käy nyt kokopäiväsesti töissä. Vähän huolestuttaa, että riittääkö rahat. En kuitenkaan haluaisi muuttaa kovin pieneen asuntoon, koska meidän edellinen kämppä oli 60 m2 ja huonekaluja on sen mukasesti. Lisäks kaks huonetta on ehdoton edellytys, koska Thomas valvoo aina pitkälle aamuyöhön ja mä meen siinä kymmenen aikaan viimeistään tutimaan :)

Tosiasia on, että pakko täältä vanhempien hoivista on pois päästä. Lisäks mun työ- ja koulumatka täältä Helsinkiin kestää kaikkineen noin tunnin. Listasin myös kaikkia ihania pikku asioita, joita oon kaivannut omassa kodissa:

- isot juomalasit (siis n. 0,4 l. Täällä kaikki lasit on alle 2 dl!)
- oikee parivuode (täällä meillä on n. 120 cm levee sänky)
- posti tulee suoraan ovesta sisään, eikä tarvii aamulla kävellä postilaatikolle
- saa tehdä just sitä ruokaa kuin haluaa ja niin paljon kuin haluaa, eikä kukaan syö sitä pois
- vaatteet ei yhtäkkiä katoa ja löydy siskon vaatekaapista
- jos on oikein paha darra ja yrjöttää, niin antaa mennä vaan. Täällä en oikein oon iskän edessä kehdannut käydä halailemassa pönttöä :D
- saa taas sisustaa. Ja uutta astiastoa oon vähän himoinnut :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)