torstai 4. elokuuta 2011

I quit!

Irtisanoin tänään työsuhteeni toimistossa, jossa oon nyt ollut viimiset 2,5 vuotta assistenttina. Oikeestaan tein päätöksen irtisanoutumisesta jo pari viikkoa sitten, kun palasin neljän viikon kesälomaltani. Kesäisin toimistolla on aina todella hiljasta, eikä oikeestaan mitään muuta tekemistä kuin ikuisuusprojekteja kuten keittiöiden siivoaminen, kirjaston järkkääminen, arkistojen järkkääminen... Tuli vaan sellanen tunne, että onko tässä nyt enää mitään järkeä tuhlata aikaa tommoseen, kun voisin olla lukemassa tentteihin ja valmistua vähän nopeammin.



Mulla on yli 200 opintopistettä oikiksesta kasassa ja ihan realistisen suunnitelman mukaan voisin valmistua ens kesänä. Töissä mun työnkuva on paljolti koostunut skannaamisesta, kopionnista, kahvin keitosta, ym. pikku tehtävistä ja satunnaisesti joistain vähän enemmän juridiikkaan liittyvistä jutuista. Tajusin, että oikeestaan mun työtehtävät ei oo juuri lainkaan muuttuneet tai edenneet siitä, kun alotin työt toimistossa ekan vuoden opiskelijana. Niinpä mä sitten päätin, että kun koulut alkaa, niin työt loppuu :)

Oon toki oppinut älyttömän paljon työssäoloaikanani ja arvostan tätäkin työkokemusta, ja loppujen lopuks tämä irtisanoutuminen johtuu ennen kaikkea siitä, että haluan panostaa opintoihini. Lisäksi olen saanut maailman ihanimpia ystäviä muista assareista :) <3

Syksystä on tulossa aika tiukka opiskelujen suhteen. Nyt elokuussa jo teen oikeustaloustieteen luentokurssin avoimessa yliopistossa. Syksyllä on tiedossa luentosarjoja ainakin oikeussosiologiasta, hallinto-oikeudesta (jota en niin kovasta yrityksestä huolimatta saanut luettua kesätenttiin... :D), finanssioikeudesta ja tietysti rakkaasta rikosoikeudesta. Käytännön taitoihin liittyvistä kursseista haluan tehdä syksyllä ainakin rikosoikeuden oikeudenkäyntikurssin. Lisäksi metodiseminaari pitäis tehdä syksyllä ja mua kyllä himottais tehdä yks valinnainen kurssi aiheesta rikosoikeuden yleiset opit.  Eipä tällä suunnitelmalla paljon jäiskään aikaa työntekoon! :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)