torstai 30. kesäkuuta 2011

Back to reality

Onpa ollut vaihteeks kuuma päivä, mutta ei saa valittaa, ei saa valittaa.. :) Naama kyllä tais vähän kärtsätä paluumatkalla saaresta mantereelle. Iltapäivällä en ole edes uskaltanut mennä ulos enää, koska tuntuu ihan oikeesti, että UV-säteet on polttavammat kuin yleensä. Tai ehkä mä oon vaan vähän herkkäuskonen... :D


Vielä ois ens viikko lomaa jäljellä ja tavallaan toivon, että tulis edes muutamia sadepäiviä, niin vois keskittyä kesätenttikirjoihin. Alunperin suunnitelmana oli tehdä finanssioikeuden tentti elokuussa, mutta nyt kun näitä aurinkoisia päiviä tuntuukin riittävän, taidan tehdä hallinto-oikeuden tentin, koska sen arvosanan suhteen mulla ei ole mitään kunnianhimoisia tavoitteita, toisin kuin finanssin :) Lisäksi saatan yrittää tenttiä yhden rikosoikeuden projektitentin tutkintovaatimuksen, eli siis vain yhden kirjan rikoksesta :) Ongelmana on se, että molemmat tentit on samana päivänä, hallinto klo 8.00 alkaen ja rikos klo 14.00. 


Veneillessä tuli juotua muutama pullo viiniä, minun valitsemiani luonnollisesti :) Alkoon kun menee, niin se on ihan kuin karkkikaupassa olis! Jos ei olis valinnut viinejä jo kotona, niin varmasti kuluis aikaa Alkossa tuntikaupalla viinejä ihaillessa... harmi vaan, että budjetti ei salli kuin muutaman pullon maistelun viikossa. Tai ehkä se on ihan hyväkin asia, niin ei pääse ihan alkoholisoitumaan! :D  Valkkareista löytyi taas uusi suosikki. Aiemmin oon ollut ennemminkin punaviinien ystävä ja valkkareista suosinut puolikuivia ja melko makeita viinejä. Nyt oon löytänyt oikein rutikuivat, hapokkaat ja mineraaliset valkkarit, jotka sopiikin ihmeen hyvin mun makuun.





Nimi: Steininger Riesling 2010
Maa: Itävalta
Rypäleet: Riesling
Kuvaus: Hapokas ja kirpeä viini. Tuoksu sitruunainen. Maku sitruunainen, vähän omenainen tai päärynäinen ja ihan oikeasti tuo veden kielelle. Mineraalinen ja hieman voinen maku. Sopii hyvin katkarapuvoileiville. Sopisi myös hyvin kermaisen pastan kanssa. Uusi lempparini valkkareista (edellinen oli melko samankaltainen Chileläinen Cono Sur Visión Single Vineyard Riesling)
Hinta: 10,97





Nimi: Beaujolais-Vllages Cuvée 3 Fleurs 2009
Maa: Ranska
Rypäleet: Gamay
Kuvaus: Kevyt punaviini. Ei tanniineja. Tuoksu marjainen ja hunajainen. Maku marjainen ja nahkainen. Ehkä hieman ponnettomampi kuin mihin itse olen tottunut. Sellainen helppo juotava, ja sopii hyvin juustotarjottimen erilaisten juustojen kanssa. Ihan ok.
Hinta: 9,99€





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)