sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Hei, olispa jo syksy ja alkaispa jo koulu :)

Syksy on musta jotenkin ihanaa aikaa. Ilmat viilenee, saa alkaa käyttää paksuja neuleita, pääsee poimimaan sieniä... :D Oon ihan pienestä pitäen aina odottanut innolla koulun alkamista. Oli niin ihanaa saada aina syksyisin uudet koulureput, ja penaalit sekä uudet koulukirjat. Ne kirjat tuoksukin aina niin ihanan uusilta! :D



Tänä vuonna odotan syksyä jälleen innolla. Muutoksia on luvassa. Aloitan viimeisen vuoden oikiksessa rikosoikeuden projektissa, enkä jaksais enää odottaa, että luennot alkaa. Oon myös vähän miettinyt, että lopetan nykyisen työni, jotta jää enemmän aikaa opiskeluun. Oon nyt lähes koko opiskeluaikani ollut töissä ja nyt kesälomalta paluun jälkeen tajusin, että oikeestaan mun on melko turha kuluttaa kehveliäni enää kyseisessä firmassa. En vaan saa siitä enää mitään irti (paitsi rahaa..) ja musta tuntuu, että heitän vaan aikani ja osaamiseni hukkaan. It's time for me to move on.. :)

Suunnittelin tässä mennellä viikolla jo syksyn, ja osittain keväänkin, opintoni. Syksyllä alkaa tietysti projektiin kuuluvat luennot ja seminaarit, ym. Lisäksi on ällöttävää hallinto-oikeutta kaks luentosarjaa, kaks luentosarjaa oikeussosiologiaa ja kaks luentosarjaa finanssioikeutta. Mua huvittais vielä kovasti tehdä yksi rikosoikeuden valinnainen kurssi ja käydä käytännön taitoja opettava rikosoikeuden oikeudenkäynti -kurssi. Aika paljon, mutta toistaalta mulla on aina eniten energiaa syksyllä. Keväällä oonkin sitten ihan naatti ja alan skippailla tenttejä :D

Joulun jälkeen on tarkotus alottaa gradun kirjottaminen. Vähän jännittää, koska melkein aina ja kaikilta kuulee vaan kuinka kauheeta se on. Yhdelläkin hyvällä ystävällä on mennyt gradun kanssa jo kohta neljä vuotta! :D Lisäks mua mietityttää gradun aihe. Keksinköhän mä koskaan mitään sellasta, joka kiinnostais mua, josta ei olis ylivoimasen vaikeeta kirjottaa ja jota ei olis vielä ihan loppuun asti tutkittu (jotta mulla vois olla jotain uutta sanottavaa aiheesta). 

2 kommenttia:

  1. Hih, voi gradu. Mun mielestä se ei oo kyllä missään vaiheessa ollut inhottavaa tai kauheeta (mullakin on ystäviä, jotka VIHASI gradun kirjoittamista), vaikka oonkin tehnyt sitä muiden opintojen ohella jo kaksi vuotta ;). Oonkin vähän hidas. Ainoa ärsytys siinä onkin se, että sitä pitäisi tehdä nopeammalla tahdilla kuin mitä teen, että pääsisi joskus töihinkin heh. Mutta tärkeintä on, että valitsee aiheen, joka ihan oikeasti jaksaa kiinnostaa. Kyllä säkin keksit sellaisen.

    VastaaPoista
  2. Eiköhän se aihe selkene sitten jokus, joo :) Mutta tuntuu vaan, että se gradu on koko apintojen ajan ollut sellanen iso mörkö opintojen lopussa ja nyt sitä pitäiskin ihan oikeesti alkaa ajattelemaan :D

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)