tiistai 5. heinäkuuta 2011

Oikis reputtamatta läpi?

Musta olis pitänyt sittenkin tulla kokki! Niin ihania ruokia on tullut eilen ja tänään tehtyä :D Uusia perunoita, eilistä salsa verdeä, kylmäsavulohta ja rucola-herneenverso-tomaatti-salaattia. Jaa-a, ehkä tämän päivän kulinaristisen ruokaihmeen tekemiseen ei oikeestaan tarvittukaan kovin paljon kokin taitoja. Perunat sentään keitin itse! :D Sitä paitsi unohdin sekä eilen että tänään ottaa siitä omasta, kovalla työllä ja raadannalla sekä rakkaudella kasvattamastani basilikapuskasta ensimmäiset maistiaiset ruoan sekaan! Jos sitten kuitenkin pitäydyn tässä oikeustieteessä...


Hain tänään osan tenttikirjoista elokuun hallinto-oikeuden kesätenttiä varten. Ei kyllä oikein nappaa toi aihe. Oon molempina kesinä, jotka oikiksessa olen ollut, tehnyt yhden kesätentin ja molemmat todella huonolla menestyksellä. Tää hallinto-oikeus taitaa jatkaa samaa sarjaa, koska luultavasti en jaksa lukea kuin kaksi viidestä tutkintovaatimuksiin kuuluvista kirjoista. Tiedän, se on inhottavaa ja oikein ällöttää mennä tenttiin, kun ei ole varma osaako. Aina ennen olen kaikkiin tentteihin lukenut kaikki kirjat vähintään yhden kerran ja jättänyt vielä 2-3 päivää kertaamiselle. 

Pitäiskö vähän höllätä ton opiskelun suhteen? Mulla on 2/3 oikiksen kursseista suoritettuna ja yhtään ainoota tenttiä en ole reputtanut. Parista tentistä oon saanut ykkösen (asteikolla 1-5 ja 5 on paras), ja yhdestä ykkösestä syytän tenttiaamuna yllättänyttä flunssaa ;) Jostain syystä mulla on vaan semmonen tunne, että mä kärsin kyllä huomattavasti enemmän siitä tunteesta, että menisin tenttiin ja tietäisin, että en osaa jotain kuin mitä mä kärsin lukemisesta. Ja täytyy sanoa, että se määrä mitä mä luen ei ole mitenkään epäinhimillinen: nykyään jaksan lukea päivässä ehkä n. 100 sivua, eli noin 3 tuntia. Ja siinä ohessa kerkee vielä käymään töissäkin... tosin aika vähän :D

No joo, tollasta sitä tulee aina välillä pohdiskeltua, että voisko ottaa vähän lunkimmin ja päästä tenteistä justjust läpi (ja semmosia tyypejä tuntuu kyllä olevan yllättävänkin paljon), vai panostaako mielummin vähän siihen lukemiseen ja saa sitten parempia arvosanoja.. Vaikka kyllähän mä sen nyt jo olen huomannut, että mä olen sitä tyyppiä joka ei vaan suostu tyytymään ykkösiin. Ei se väärin oo. Piste. :D






2 kommenttia:

  1. Huh, 100 sivua päivässä on kyllä tosi paljon! :) Mulla oli aina tavoitteena 60s. päivässä. Tentin lähestyessä piti kyllä usein kiriä yli 100s päivässä, mutta ei oikein jää päähän semmoinen.

    Minäkin ootan kokemuksia tuosta Nike-härpäkkeestä. En ollut semmoisesta kuullutkaan.

    - izzie (kone ei anna kirjautua sisään)

    VastaaPoista
  2. Ton 100 sivua lukee noin 3 tunnissa. Kauheen tarkasti ei tarvitse onneks useinkaan lukea, koska tenteissä saa olla lakikirjat mukana. Riittää kun tietää mitä etsii ja mistä, ja muistaa sellasia isompia kokonaisuuksia (sekä tietysti ne teoreettiset pohdinnat, joita ei lakikirjoista löydy) :)

    Törmäsin Nike+:n kun kiertelin Stadiumilla. Ei se maksanut ku 30€, ja ajattelin, että olis kiva tietää etenkin miten pitkiä juoksemani lenkit todellisuudessa on. Katsotaan nyt, onko tosta mitään hyötyä :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)