maanantai 18. heinäkuuta 2011

Like chocolate to my toes :)

Kävin tänään taas Intersportissa kokeilemassa uusia juoksukenkiä, ja kyllä se on niin, että Asicsin Gel-Nimbusit oli kuin suklaata mun varpaille. Ihan kuin ois pilvillä kävellyt! Tilaan ne taas amazon.co.uk:n kautta, noin 50 euroa halvemalla kuin kaupasta.. ;)

Kävin nyt toista kertaa juoksemassa ja kalibroimassa ton mun Nike+:n. Juoksin normaalilla lenkkipolullani 1,8 km pätkän ja kalibroin sen siinä. Heti perään juoksin normaalin 6,8 km lenkin ja Nike+ näytti jälleen 1 km liian vähän. Alan olla ihan vainoharhanen ja luulen kohta oikeesti, että mun lenkki onkin aina ollut jonkun kilometrin lyhempi kuin oon ajatellut. Taidan käydä laittomasti skootterilla ajamassa ja mittaamassa lenkin! :D

Mä tykkään kaikista kaavioista ja värikkäistä havainnollistavista kuvista. Osaksi sen takia oonkin nyt innokkaasti ruvennyt päivittämään urheilujani HeiaHeiaan :) Ja lisäks tietysti kaverit päivittää omia treenejään sinne, ja niitä on kiva seurata ja yrittää pistää paremmaks ;D Nike+:lla on myös vähän samantapanen sovellus, jonne ei tosin voi päivittää muita urheilujaan kuin juoksut. Liitän vaan iPodin kiinni koneeseen ja siitä menee automaattisesti kunkin juoksun tiedot mun profiiliin. Sillä voi asetaa itselleen tavotteita (kuten mä laitoin tavotteeks, että ennen 17.8.2011 oon juossut 10 lenkkiä alle keskiarvon 6 min/km) ja sieltä löytyy erilaisia harjotusohjelmia, ym. Kustakin lenkistä näkyy myös mitä vauhtia on millonkin juossut. Vielä kun toi Nike+ rupeasi nyt näyttämään edes suunnilleen oiketa matkoja (ja siis myös vauhteja), niin olisin aikas onnellinen :) Tässä kun nopeasti laskeskelen, niin jos Nike+ näyttää nyt mun juosseen vähemmän kuin todellisuudessa, mutta keskiarvovauhti oli tänäänkin 6 min 30 sek / km, niin eikö siitä seuraa, että oikeesti oon juossut totakin nopeampaa :) Pitkä matikka ja sillee...




Juoksin tänään vaihteen vuoksi ison lenkin toisin päin :) Ihan piristävää. Aivan uusia maisemia ja välillä ihmettelin, että missä oon :D Ne ihanat alamäet vaan oli muuttunu nyt järkyttäviks ylämäiks ja vannon, että pisin ylämäki oli nyt kaks kertaa niin pitkä kuin toisin päin juostessa oleva pisin ylämäki, mutta silti yhtä jyrkkä! Kuolemaa!! Juoksin sen niiiiiin hitaasti kuin pystyin (siis jos oisin juossut yhtään enää hitaampaa, oisin kulkenut jo takaperin!), mutta syke oli lähes 180!

Päivän lenkki
Pituus: 8,8 km
Aika: 54 min 11 sek
Keskisyke: 161
Max syke: 179
Kulutetut kalorit: 447 kcal

Tässä myös Heiaheian screenshottia viime viikon urheiluista :) Ihanan värikästä :D Jotenkin lisää myös motivaatiota hiukkasen, kun ajattelee, että HeiaHeia näyttäis kyllä paremmalta, jos viitsis edes pienen kävelylenkin tehdä tai juosta vaikka 10 minuuttia kauemmin :) Treeniohjelmaani en oo muistanut tai jaksanut orjallisesti noudattaa. Sen verran oon kuitenkin noudattanut, että käyn 3 kertaa viikossa lenkillä ja yhteen niistä sisältyy edes vähäsen niitä yök-niin-inhottavia intervalleja. Kohtapuoleen pitäis kyllä alkaa juosta kerran viikossa jo sellasia yli 15 km lenkkejä. Niihin vaan menee niin hemmetisti aikaakin! :D



Kävin äsken ihanan rentouttavassa kylvyssä. Nyt vielä jugurtti-persikka-banaani-sekotus naamariin ja sit vihdoin nukkumaan :)



3 kommenttia:

  1. Hei miten oot ne footbalance-pohjalliset tilannut? Tai siis missä sun jalan asento niihin on katottu?

    Pöhköä ettei Nike+ meinaa suostua yhteistyöhön :).

    Toisin päin lenkin juokseminen on kyllä välillä hauskaa, kunnes tosiaan huomaa ne uudet ylämäet :D. Hih.

    Minäkin oon heiaheiassa ja sportstrackerissa, mutten jaksa päivittää sinne :D. Ajattelin jo eilen, että pitäis ostaa vihko, johon kirjaisin sykemittarista aina tiedot ylös. Sitä voisi olla kiva seurata.

    VastaaPoista
  2. Footbalance-pohjalliset ja sen analyysin "teetin" Helsingin Mikonkadun Intersportissa. On niitä kyllä muissakin Intersporteissa, mutta ei kai ihan kaikissa. Analyysi itsessään on ilmanen, pohjalliset maksoi 50€. Ei mennyt ku 15 minuuttia koko rumbaan :)

    Olin iha järkyttynyt niistä ylämäistä eilen!! :D Ei sitä juostessa oikein rekisteröi, että miten pitkä ja jyrkkä joku alamäki on, vaan pelkästään ne ylämäet :)

    Mulla tää blogi on toiminu vähän niinku treenipäiväkirjana, kun laitan tänne aina ainakin juoksulenkkien sykemittaritiedot.

    VastaaPoista
  3. Vinkki noiden nike+ näytönkuvien ottoon: pidä cmd + shift ja numeroa 4 pohjassa samaan aikaan ja paina spacea. Kursori muuttuu kameran näköiseksi ja voit valita tietyn ikkunan ruudulta josta haluat sen kuvan. Sitten vain painat hiiren tai ton läppärin "hiiren" painiketta niin se ottaa kuvan vain siitä yhdestä ikkunasta. ^^

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)