maanantai 11. heinäkuuta 2011

Noooo.. what have I done?!?

Päässäni on pöyrinyt koko päivän kaksi sanaa: herkku & lakko. Nyt se taitaa taas alkaa... kauhea kärsimys ja kidutus! :D





Aina välillä tulee tarve todistaa itselleen, että mulla on itsekuria ja mä pystyn olemaan syömättä karkkia, jos niin päätän. Kahdesti oon ollut herkkulakossa pidemmän aikaa, ehkä noin 6 kk kerralla. Mä syön ihan järkyttävät määrät karkkia. Kotiin on jostain kissanristiäisistä jäänyt Maailman Isoin Karkkipussi, siis IKEAn sininen säkki täynnä Fazerina-patukoita, Geisha-patukoita, Mentoksia, tikkareita, Mariannea, lakuja, Tsaukki Taukkeja... iiiiihan kaikkea. Siellä pussilla tulee vierailtua päivittäin, joskus jopa useamman kerran päivässä!

En voi olla silleen, että söisin karkkia tai herkkuja vaan vähän. Se on kaikki tai ei mitään. Oon yrittänyt pitää karkkipäivää - no mitäs, jos ei jaksa syödä kaikkia karkkeja karkkipäivänä? Loput on syötävä seuraavana päivänä, koska ei niitä tietenkään voi säästää ens viikkoon. Popcorni ja suklaa, ehkä myös Turkinpippurit on mun heikoimpia kohtia. Leffa ilman popcornia on vähän ku... tosi huono leffa. Suklaa... mmmm... suklaa.. Fazerin Lontoonraetta menee helposti levy kerrallaan. Ja turkkareita sekä lasillista kylmää maitoa on ihan mahdotonta vastustaa! :D

Tässä ei nyt siis ole kyseessä pelkkä karkkilakko, vaan tähän on otettava mukaan kaiken maailman herkut. Keksit ja pullat, popcornit, sipsit, jäätelö, jälkkärit. Rajatapauksien suhteen täytyy itsensä kanssa sopia tarkat rajat:

- Suklaarusinat - KIELLETTY
- Jugurttirusinat - SALLITTU
- Suolapähkinät - SALLITTU
- Hunajapaahdetut pähkinät - KIELLETTY
- Kuivatut hedelmät - SALLITTU

Ja yksi poikkeus: Fazerin suklaiset leivokset, joita töissä silloin tällöin on tarjolla, on AINA SALLITTU! :D Näin on olut aikasemmilla kerroilla ja näin on nyt! Ja ihan hätätapauksissa, sanotaan vaikka, että menet harvoin tapaamalles kaverille kylään ja se on leiponut ihan sua varten kakun, silloin saa syödä ihan pienen palan, noin muodon vuoksi :)


Sitten vielä herkkulakon kesto. Yleensä oon alottanut kesällä ja kestänyt jouluaattoon asti. Se vois olla taas aika hyvä. Jouluna saa sitte herkutella niin paljon ku napa vetää.

JES! Herkkulakko alkaa N-Y-T! :D



2 kommenttia:

  1. Itse olen rajannut homman sillälailla että viikonloppuisin saa herkutella, mutta viikolla pyrin välttämään kaikkia herkkuja ja naposteltavia :P

    VastaaPoista
  2. Toi olis kyllä ihanteellinen ratkaisu, mutta jos sallin itselleni viikonloppusin herkkua, repsahtaa se helposti siihen, että sallin ihan joka päivä :D

    Mun kohdalla se on kaikki tai ei mitään! :D

    VastaaPoista

Kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)